Skip to main content

Privacybeleid

PRIVACYBELEID VAN GALL & GALL B.V.

Dit is het privacybeleid van Gall & Gall B.V. ("Gall & Gall"). Dit privacybeleid verschaft informatie over de gegevens die wij verwerken van de gebruikers en klanten van onze Nederlandse Gall & Gall winkels, website en app. Wij vinden het belangrijk ervoor te zorgen dat onze dienstverlening transparant, persoonlijk en betrouwbaar is. Wij zijn dan ook voortdurend op zoek naar manieren om onze dienstverlening waar nodig te verbeteren en deze zoveel mogelijk af te stemmen op je persoonlijke wensen en behoeften. Gall & Gall gaat daarbij zorgvuldig om met je gegevens en zorgt ervoor dat elke verwerking van je gegevens voldoet aan de toepasselijke wet- en regelgeving.

Dit privacybeleid kan van tijd tot tijd wijzigen indien nieuwe ontwikkelingen daartoe aanleiding geven. Het meest actuele privacybeleid vind je altijd op www.gall.nl. Gall & Gall raadt je aan dit privacybeleid geregeld te raadplegen, zodat je van deze wijzigingen op de hoogte bent. In het privacybeleid wordt altijd de laatste datum van wijziging aangegeven.

Dit privacybeleid is voor het laatst gewijzigd op 1 april 2024 op de volgende belangrijke punten:

  • Opschoning. Om je goed te informeren hebben we het privacybeleid afgelopen jaren steeds bijgewerkt en aangevuld, waardoor het nu tijd was voor een algehele opschoning. We hebben ons best gedaan om het privacybeleid duidelijker en overzichtelijker te schrijven, zodat jij uiteindelijk beter wordt geïnformeerd en makkelijker de informatie kan vinden die je zoekt. Naast de nieuwe opbouw, het gebruik van actuele terminologie en de punten hieronder, is er verder niks veranderd in de verwerking van je persoonsgegevens.
  • Aanvullende informatie. We hebben ons privacybeleid gewijzigd om je beter te informeren over het gebruik van de nieuwe zelfscankassa’s (paragraaf 2.1.5), over de nieuwe functie “Eerder gekocht” (paragraaf 2.2.2.4), over het online inwisselen van Air Miles (paragraaf 2.1.3), over wanneer we je online klik- en zoekgedrag en offline koopgedrag gebruiken voor analyses en reclame (paragraaf 2.1.7) en wanneer we je persoonsgegevens verwerken voor het doen van persoonlijke aanbiedingen, advertenties en marketing (paragraaf 2.2.1 en 2.2.2)
  • Mijn Gall & Gall en Mijn Gall & Gall Premium. Ons loyaliteitsprogramma is aangepast. Je kan nu gratis een Mijn Gall & Gall account aanmaken, waarmee je je online bestellingen kan inzien en kan meedoen aan de verschillende spaarprogramma’s. Je kan er ook voor kiezen om mee te doen aan het betaalde loyaliteitsprogramma voor extra voordelen, namelijk Mijn Gall & Gall Premium. Meer informatie hierover is nu overzichtelijk verwerkt in paragraaf 2.2.2 en 2.2.4.WANNEER IS DIT PRIVACYBELEID VAN TOEPASSING?

Dit privacybeleid is van toepassing op alle gegevens die Gall & Gall verzamelt en verwerkt van gebruikers en klanten van de Nederlandse Gall & Gall winkels, website en app.
Op de Gall & Gall website en app tref je een aantal links aan naar andere websites. Hoewel deze websites met zorg zijn geselecteerd, zijn wij niet verantwoordelijk voor verwerking van je persoonsgegevens via deze websites. Dit privacybeleid is niet van toepassing op het gebruik van dergelijke websites. 


WIE IS VERANTWOORDELIJK VOOR JE GEGEVENS?

Gall & Gall B.V., gevestigd aan de Provincialeweg 11, 1506 MA te Zaandam, is de verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens zoals beschreven in dit privacybeleid. Je kunt contact opnemen met de Gall & Gall via de Gall & Gall Klantenservice. De digitale contactmogelijkheden staan genoemd op www.gall.nl/service/ maar je kan altijd bellen naar 088-6594200.


INHOUDSOPGAVE PRIVACYBELEID

PRIVACYBELEID. 1
WANNEER IS DIT PRIVACYBELEID VAN TOEPASSING?
WIE IS VERANTWOORDELIJK VOOR JE GEGEVENS?
INHOUDSOPGAVE PRIVACYBELEID
1. OPBOUW VAN DIT PRIVACYBELEID
2. WELKE GEGEVENS VERWERKEN WIJ EN HOE KOMEN WE ERAAN?
2.1 WINKELEN BIJ GALL & GALL
2.1.1 EEN VRAAG STELLEN OF EEN KLACHT INDIENEN
2.1.2 DEELNEMEN AAN EEN SPECIALE ACTIE
2.1.3 AIR MILES SPAREN EN INWISSELEN
2.1.4 CAMERABEVEILIGING
2.1.5 ZELFSCANNEN
2.1.6 VEILIGHEIDSWAARSCHUWINGEN EN TERUGROEPACTIES
2.1.7 ANALYSE EN RECLAME
2.2 ONLINE DIENSTEN VAN GALL & GALL
2.2.1 GALL & GALL WEBSITE EN APP
2.2.2 MIJN GALL & GALL (PREMIUM) ACCOUNT
2.2.2.1 CENTRAAL BEHEER VAN JE GEGEVENS VOOR GEBRUIKSGEMAK
2.2.2.2 HET MAKEN VAN EEN FAVORIETEN LIJST
2.2.2.3 HET SCHRIJVEN VAN REVIEWS EN HET GEVEN VAN RATINGS
2.2.2.4 ONLINE EN OFFLINE AANKOOPGESCHIEDENIS
2.2.2.5 PUNTEN SPAREN IN DE WINKEL EN DE WEBSHOP
2.2.2.6 PUNTEN VERZILVEREN VOOR KORTINGEN EN CADEAUS IN MIJN GALL & GALL STORE
2.2.2.7 ONDERZOEK NAAR TRENDS IN AANKOOPGEDRAG VAN ONZE KLANTEN
2.2.2.8 BLOKKERING VAN EEN MIJN GALL & GALL ACCOUNT
2.2.3 ONLINE BESTELLEN
2.2.3.1 ONLINE BESTELLEN ZONDER ACCOUNT
2.2.3.2 ONLINE BESTELLEN MET EEN MIJN GALL & GALL ACCOUNT
2.2.3.3. ONLINE BESTELLEN VAN GALL & GALL-ASSORTIMENT BIJ ALBERT HEIJN
2.2.4 MIJN GALL & GALL PREMIUM
2.2.4.1 MIJN GALL & GALL PREMIUM
2.2.4.2 ALS JE EEN VOUCHER KOOPT VOOR MIJN GALL & GALL PREMIUM VIA ALBERT HEIJN PREMIUM, KAN JE TOESTEMMING GEVEN VOOR HET UITWISSELEN VAN INFORMATIE TUSSEN ALBERT HEIJN GALL & GALL
2.2.5 GALL & GALL SMAAKPROFIELEN
2.2.5.1 JE SMAAKPROFIEL
2.2.5.2 PERSONALISERING OP BASIS VAN JE SMAAKPROFIEL
2.2.5.3 JE PERSOONLIJKE SMAAKPROFIEL VERWIJDEREN
2.2.6 ELEKTRONISCHE NIEUWSBRIEF, INFORMATIE EN AANBIEDINGEN
2.2.6.1 OM JE ONZE NIEUWSBRIEF, INFORMATIE EN AANBIEDINGEN TOE TE STUREN
2.2.6.2 OM ONDERZOEK TE DOEN NAAR DE EFFECTIVITEIT VAN ONZE NIEUWSBRIEF EN MARKETING
2.2.7 ALS JE MET ONS COMMUNICEERT VIA SOCIAL MEDIA
2.2.7.1 DE GALL & GALL WEBSITE DELEN VIA SOCIAL MEDIA
2.2.7.2 ONZE SOCIAL MEDIA PAGINA'S
3. MAKEN WIJ GEBRUIK VAN COOKIES?
4. WELKE DERDEN HEBBEN TOEGANG TOT JE GEGEVENS?
5. HOE BEVEILIGEN WIJ JE GEGEVENS?
6. VRAGEN EN VERZOEKEN OM INZAGE, CORRECTIE EN VERWIJDERING

1. OPBOUW VAN DIT PRIVACYBELEID

In dit privacybeleid beschrijven we per dienst welke persoonlijke gegevens Gall & Gall van je verwerkt om je deze specifieke dienst te leveren en wat dat precies betekent. Via het menu ga je meteen naar het juiste hoofdstuk. Je kan bij Gall & Gall bijvoorbeeld online bestellen, meer informatie hierover vind je in paragraaf 2.2.3 ‘Online bestellen’.

2. WELKE GEGEVENS VERWERKEN WIJ EN HOE KOMEN WE ERAAN?

2.1 WINKELEN BIJ GALL & GALL
Onze diensten zijn niet toegankelijk voor jongeren onder de 18 jaar. In dat geval verzoeken wij je dan ook geen gegevens aan ons te verstrekken. Bij aanvraag van een klantenkaart in de winkel of een aankoop in de winkel, kunnen we je vragen om je identiteitsbewijs zodat we kunnen controleren of je ouder bent dan 18 jaar. Bij het aanmaken van een Mijn Gall & Gall account vragen we je om je geboortedatum.

Bij Gall & Gall kun je boodschappen doen zonder je persoonsgegevens achter te laten of een account aan te maken. Je komt dan ook in aanmerking voor de landelijke kortingen. We zullen echter wel bepaalde gegevens moeten verwerken om onze algemene diensten te kunnen leveren, bijvoorbeeld voor het beantwoorden van vragen of klachten (paragraaf 2.1.1), deelname aan een speciale actie (paragraaf 2.1.2) of voor de camerabeveiliging in de winkels (paragraaf 2.1.4).

Daarnaast kan je bij Gall & Gall een klantenkaart gebruiken. Dit kan een Mijn Gall & Gall klantenkaart of een Mijn Gall & Gall Premium klantenkaart zijn. Zolang deze kaart niet is gekoppeld aan je Mijn Gall & Gall account, zijn de aankoopgegevens met de klantenkaart niet naar jou herleidbaar. Bij de aankoop van een Mijn Gall & Gall Premium klantenkaart verwerken we wel eenmalig je gegevens om je aankoop te kunnen afronden.

Als je ervoor kiest om je klantenkaart te koppelen aan of aan te schaffen via je Mijn Gall & Gall account kan je ook punten sparen (paragraaf 2.2.2). In dat geval zullen je aankopen, spaarpunten en eventueel de Air Miles van deze klantenkaart met de gegevens van Mijn Gall & Gall account worden opgeslagen.

Wanneer je ons hiervoor toestemming geeft, analyseren we jouw transactiegegevens en gebruiken wij deze om je persoonlijker en relevanter te benaderen (paragraaf 2.1.8 en 2.2).

Voor het ontvangen van andere (digitale) diensten kan het noodzakelijk zijn om (eenmalig) persoonsgegevens achter te laten, bijvoorbeeld voor het plaatsen van een bestelling.

2.1.1 EEN VRAAG STELLEN OF EEN KLACHT INDIENEN 
Wanneer je in een Gall & Gall winkel een vraag stelt of een klacht indient of wanneer je telefonisch, digitaal of per post contact opneemt met de Gall & Gall Klantenservice, kunnen wij je contactgegevens vragen voor het afhandelen van je vraag of klacht. Je persoonsgegevens zijn alleen toegankelijk voor degenen binnen Gall & Gall die zich bezig houden met de afhandeling van je vraag of klacht. Deze klantenservice zien we als onderdeel van onze dienstverlening als winkel en gebruiken deze persoonsgegevens alleen voor dit gerechtvaardigd belang.

Daarnaast wil Gall & Gall haar diensten continu verbeteren. Hiervoor kan het zijn dat we vragen naar je ervaring met Gall & Gall en de Klantenservice en analyseren wij het contact dat er is geweest. Met die informatie kunnen we bijvoorbeeld onze winkels, websites en apps in het vervolg beter inrichten, eventuele aanpassingen doen of reparaties doorvoeren. Je beslist zelf of en welke informatie je daarbij aan ons wenst te geven, zodat ons belang om informatie te verzamelen om onze diensten te verbeteren niet zwaarder weegt dan je recht op privacy.

Welke gegevens verwerken wij hiervoor?
Om je vraag of klacht te kunnen registreren, noteren we deze in onze klantenservice-databank samen met de contactgegevens waarmee je ons hebt benaderd. Indien je een vraag stelt en/of een klacht indient via de digitale kanalen van Gall & Gall, slaan wij de inhoud van het gesprek en (eventuele) persoonsgegevens die je tijdens het gesprek verstrekt op. We kunnen je ook vragen om je contactgegevens zoals je naam, adres, woonplaats, geslacht, telefoonnummer en/of e-mailadres. Als je een vraag of klacht hebt over je Mijn Gall & Gall (Premium) account dan kunnen we ook je klantenkaartnummer vragen. Lees meer over wat er gebeurt als je je gekoppelde klantenkaartnummer opgeeft aan de Gall & Gall Klantenservice onder paragraaf 2.2.2 "Mijn Gall & Gall".

Hoe lang bewaren wij je gegevens voor dit doel?
Wij bewaren vragen, klachten en je contactgegevens niet langer dan 2 jaar, tenzij de aard van de vraag of klacht ons noodzaakt om deze langer te bewaren. De inhoud van het gesprek - en (eventuele) persoonsgegevens die je tijdens het gesprek hebt verstrekt - bewaren wij na afloop van het gesprek niet langer dan 2 weken, tenzij de aard van de vraag en/of klacht ons noodzaakt om het gesprek langer te bewaren.

2.1.2 DEELNEMEN AAN EEN SPECIALE ACTIE
Gall & Gall biedt regelmatig speciale acties aan waar je aan deel kunt nemen, zoals spaaracties, prijsvragen of promotionele kansspelen. Je deelname is altijd volledig vrijwillig. Het kan zijn dat we je vragen om registratieformulier in te vullen om mee te kunnen doen. We hebben daarbij je gegevens nodig om de actie te kunnen organiseren en uitvoeren.

In sommige gevallen organiseren we deze acties ook in samenwerking met een ander bedrijf. Als dit zo is, ontvangen deze bedrijven mogelijk ook je gegevens, maar alleen als dit is aangegeven in de voorwaarden van de actie.

Welke gegevens verwerken wij hiervoor?
Wanneer je deelneemt aan een dergelijke speciale actie dan verwerkt Gall & Gall de door jou opgegeven contactgegevens zoals je naam, leeftijd, adres, woonplaats en/of e-mailadres om je deelname te registreren en/of te bevestigen, om te bepalen of je voldoet aan de promotievoorwaarden en om de eventueel toegekende prijzen en voordelen aan jou toe te sturen. Afhankelijk van de speciale actie verwerken we ook informatie over je deelname zoals je scores, inzendingen of spaarsaldo.

Hoe lang bewaren wij je gegevens voor dit doel?
Wij bewaren inschrijvingen en informatie over je deelname nog na afloop van de actie om prijzen uit te kunnen delen en vragen over de actie te kunnen beantwoorden. Hoe lang de bewaartermijn is communiceren wij per actie.

2.1.3 AIR MILES SPAREN EN INWISSELEN
Met je Air Mileskaart kun je Air Miles sparen en inwisselen in de Gall & Gall winkels en online. Wij verwerken je Air Mileskaartnummer en de Air Miles die je hebt gespaard en ingewisseld bij Gall & Gall en geven deze gegevens door aan het bedrijf Loyalty Management Netherlands B.V. (“LMN”), dat verantwoordelijk is voor de verwerking van de Air Miles. Het sparen en inwisselen van Air Miles is onderdeel van de dienstverlening door Gall & Gall en LMN, en door Air Miles in te wisselen kun je korting krijgen op de producten die wij aanbieden. Je kunt op dit moment alleen Air Miles inwisselen in Gall & Gall winkels voor kassakorting en voor Air Miles deals. 

Wanneer je Air Miles inwisselt aan de kassa, kunnen wij ter identificatie je postcode en huisnummer vragen. Die gegevens geven we ter verificatie door aan LMN en worden niet door Gall & Gall opgeslagen. In uitzonderlijke gevallen, zoals bij technische problemen of (een vermoeden van) fraude kunnen wij deze gegevens tot 30 dagen na je transactie terughalen uit de logbestanden. Daarna worden de gegevens verwijderd. In de logbestanden worden alleen de vier cijfers van je postcode en huisnummer opgeslagen. Als je je Air Mileskaart aan je Mijn Gall & Gall (Premium) klantenkaart hebt gekoppeld, hebben we ook de gegevens die je in je Gall & Gall account hebt opgeslagen. 

Wanneer je in een Gall & Gall winkel of bij de Gall & Gall Klantenservice een vraag stelt of een klacht indient over je gespaarde of ingewisselde Air Miles, dan kunnen we je contactgegevens vragen voor het afhandelen van je vraag of klacht. Deze persoonsgegevens worden door ons uitsluitend voor dit doel gebruikt en zijn alleen toegankelijk voor degenen binnen Gall & Gall die zich bezighouden met de afhandeling van je vraag of klacht. Ook kunnen we het Air Miles kaartnummer sturen naar LMN als je ‘misgelopen’ Air Miles wilt laten toevoegen. In dat geval wordt alleen het Air Mileskaartnummer gedeeld met LMN, maar niet je naam of adres. 
Gall & Gall heeft de mogelijkheid om bij LMN je naam- en adresgegevens op te vragen die bij je Air Mileskaart horen. Wij maken uitsluitend gebruik van deze mogelijkheid wanneer wij vermoeden dat er sprake is van fraude met de betreffende Air Mileskaart en zullen in geen ander geval aan LMN om je naam- en adresgegevens vragen. 
De gegevens die worden verwerkt in het kader van het sparen en/of inwisselen van Air Miles gebruiken we ook om analyses te doen binnen Gall & Gall. Zo analyseren wij bijvoorbeeld het aantal gespaarde Air Miles in verhouding tot het aantal ingewisselde Air Miles, de keuzes die klanten maken bij het inwisselen van Air Miles, welke categorieën producten klanten kopen die Air Miles sparen en/of inwisselen, de omzet per transactie en hoe vaak klanten terugkomen. Met de resultaten van deze analyses kunnen we onze producten, winkels, website en diensten verder verbeteren. Met je toestemming kunnen we deze resultaten ook gebruiken voor persoonlijke marketing en advertentie campagnes. Zo kunnen we klanten die Air Miles sparen of inwisselen gericht(er) benaderen. 
 
Welke gegevens verwerken wij hiervoor? 
Wanneer je je Air Mileskaart laat scannen dan verwerkt Gall & Gall gegevens van je zoals je Air Mileskaartnummer, de Air Miles die je hebt gespaard bij Gall & Gall, Air Miles die je hebt ingewisseld bij Gall & Gall en het moment waarop wij de door jou gespaarde/ingewisselde Air Miles hebben doorgegeven aan LMN. In geval van een vermoeden van fraude kunnen wij ook over je naam en/of adresgegevens beschikken. 

In het geval je ook een Mijn Gall & Gall account hebt met een gekoppelde kaart, worden deze gegevens gekoppeld aan je account en kan je ook Air Miles sparen in je account.
 
Hoe lang bewaren wij je gegevens hiervoor? 
Wij bewaren je Air Miles kaartnummer voor onbepaalde tijd en de mutaties in je Air Miles saldo niet langer dan 7 jaar. De gegevens die je opgeeft in geval van een vraag of klacht, bewaren we niet langer dan noodzakelijk voor de afhandeling daarvan. Naam en adresgegevens die we opvragen bij LMN in het geval dat we fraude vermoeden, bewaren wij voor de duur van het onderzoek en eventuele verdere procedures. 

2.1.4 CAMERABEVEILIGING 
Wij beveiligen onze winkels met camera’s ter bescherming van onze werknemers, klanten en eigendommen. Deze camera's zijn duidelijk zichtbaar en bij betreding van één van onze winkels word je op de aanwezigheid van cameratoezicht geattendeerd. Wij vinden het een belangrijk en in ons gerechtvaardigd belang dat we een veilige winkel hebben voor onze klanten en medewerkers, en hebben ons camerasysteem en bijbehorend proces zo ingericht dat dit zo min mogelijk impact heeft op je privacy.

Hoe lang bewaren wij videobeelden? 
Wij bewaren camerabeelden van onze beveiligingscamera's niet langer dan 14 dagen, tenzij er goede redenen zijn om de beelden langer te bewaren (bijvoorbeeld wanneer deze van belang zijn voor een politieonderzoek). Daarna verwijderen wij deze beelden.

2.1.5 ZELFSCANNEN
In geselecteerde Gall & Gall winkels heb je de mogelijkheid om zelf af te rekenen bij de zelfscankassa’s. Je kan daar zelf je producten scannen en meteen afrekenen.

Om te kijken of je alle producten hebt gescand, kunnen Gall & Gall medewerkers steekproefsgewijs een controle uitvoeren. Het ICT systeem in de betreffende winkel kan verder aangeven dat een controle dient te worden uitgevoerd. Een medewerker zal je boodschappen opnieuw scannen en voor je inpakken.

Indien uit de controle blijkt dat niet alle producten zijn gescand, beschouwen wij dit als diefstal en kan dat tot gevolg hebben dat we aangifte doen. Voor de medewerkers van de winkel is niet bekend wat de reden van de controle is als het ICT-systeem aangeeft dat een controle moet worden gedaan.

2.1.6 VEILIGHEIDSWAARSCHUWINGEN EN TERUGROEPACTIES 
Wanneer er onverhoopt iets mis is met een product dat wij hebben verkocht, kan het zijn dat wij een veiligheidswaarschuwing op onze (digitale) kanalen plaatsen of overgaan tot het terugroepen van dit product (terugroepactie). In het belang van het welzijn van onze klanten, kan het zijn dat we ook rechtstreeks contact met je opnemen. Uiteraard alleen indien wij over je contactgegevens beschikken. Dit hoort bij onze dienstverlening als winkel.

2.1.7 ANALYSE EN RECLAME 
Indien je de Gall & Gall website of app bezoekt of je een gekoppelde klantenkaart gebruikt bij aankopen in de Gall & Gall winkel, zullen wij je gebruik van onze diensten en je aankoopgedrag analyseren en je gedrag segmenteren. De resultaten hiervan worden voor interne inzichten gebruikt ter verbetering van onze diensten en producten. Indien je toestemming geeft voor het ontvangen van persoonlijke aanbiedingen en advertenties, kunnen we deze data ook gebruiken voor het personaliseren van de website, app en communicatie, en het tonen van relevante aanbiedingen en advertenties. Lees meer over het analyseren van je gegevens en het gebruik daarvan voor reclame doeleinden in paragraaf 2.2.1 en 2.2.2.

2.2 ONLINE DIENSTEN VAN GALL & GALL
Gall & Gall biedt een aantal online diensten aan, waaronder de website van Gall & Gall op www.gall.nl en de app. Ook kun je je online inschrijven voor de nieuwsbrief van Gall & Gall. Je hebt altijd zelf de keuze van welke online diensten jij gebruik maakt. Zodra je stopt met het gebruiken van de dienst of je toestemming voor het gebruiken van je gegevens, stoppen wij in beginsel met het gebruik van je gegevens.

2.2.1 GALL & GALL WEBSITE EN APP
Wanneer je de Gall & Gall website of app bezoekt, verwerken wij een aantal gegevens van je (zoals je IP-adres en je gebruik van de online diensten) voor ons gerechtvaardigd belang om de functionaliteiten van deze online diensten te bieden en deze technisch te beheren.

Met je toestemming gebruiken we een deel van de verzamelde gegevens via onze website en app om onze online diensten aan te passen en te personaliseren, zodat deze beter aansluiten bij je online zoek-, klik- en koopgedrag. De gegevens worden hiervoor geanalyseerd en de resultaten worden gebruikt voor segmentatie ten behoeve van het personaliseren van de website en communicatie, en het tonen van relevante aanbiedingen en advertenties van of door Gall & Gall.

Gall & Gall gebruikt alleen informatie voor het personaliseren van de website, app en communicatie, en voor het tonen van relevante aanbiedingen en advertenties als jij daar toestemming voor hebt gegeven. Om deze informatie te verzamelen en om het gebruik van de Gall & Gall website en app aangenamer te maken worden cookies gebruikt die alleen worden geplaatst als jij hiervoor toestemming geeft. Lees meer over het gebruik van cookies in het cookiebeleid van Gall & Gall.

Indien je je klantenkaart hebt gekoppeld met je Mijn Gall & Gall account, je toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van persoonlijke aanbiedingen via je account én voor het plaatsen van cookies combineren we je online gedrag ook met je offline aankopen en voorkeuren. De resultaten gebruiken we voor interne analyses voor het verbeteren van onze producten en diensten en voor het aanbieden van persoonlijke aanbiedingen en advertenties.

Wat houdt dit doel in?
Deze gegevens hebben we ten eerste nodig om de functionaliteit van de Gall & Gall website en app te bieden. Met deze gegevens zijn we in staat de Gall & Gall website te beheren, bijvoorbeeld voor het oplossen van technische storingen of het verbeteren van de beschikbaarheid.

Indien jij hiervoor toestemming hebt gegeven, gebruikt Gall & Gall de gegevens ten tweede om de website en app van Gall & Gall aan te passen aan je online zoek-, klik- en koopgedrag, zodat we je persoonlijker en relevanter kunnen benaderen. Dit betekent bijvoorbeeld dat we de volgorde van getoonde producten, aanbiedingen en pagina’s kunnen verbeteren voor gemakkelijkere vindbaarheid van producten en diensten waarvan wij denken dat ze voor jou relevanter zijn.

We doen dit door de informatie over je online zoek-, klik- en koopgedrag te analyseren en daarmee een profiel op te bouwen. Dit doen we door jou in verschillende segmenten te plaatsen. Deze segmenten worden door Gall & Gall gebruikt voor het relevanter maken van de website, app en communicatie. Bijvoorbeeld in de vorm van relevante aanbiedingen en advertenties van Gall & Gall op de websites en apps van Gall & Gall en van derden. De segmenten kunnen ook gebruikt worden voor campagnes van derden op de websites en apps van Gall & Gall. Deze personalisatie zie je bijvoorbeeld terug in de schikking van de producten op de zoekresultatenpagina, in de op de homepage getoonde advertenties en aanbiedingen en onze herinnering aan bepaalde producten nét voor het afrekenen. De logica achter deze vormen van personalisatie verschilt per gebruikte vorm van personalisatie. Zo kijken we bijvoorbeeld welke producten je al een tijdje niet hebt gekocht maar eerder wel regelmatig in je mandje zaten, welke producten jij niet bestelt maar wel vaak worden gekocht door klanten met soortgelijke aankopen, en welke producten voldoen aan dezelfde kenmerken als andere producten die jij regelmatig bestelt.

De gegevens worden ten derde door Gall & Gall gecombineerd met eventuele aanvullende
informatie die Gall & Gall van jou heeft ontvangen als jij je klantenkaart hebt gekoppeld aan je Gall & Gall account en je toestemming hebt gegeven voor het verwerken van je gegevens voor het ontvangen van persoonlijke aanbiedingen. De koppeling van deze informatie maakt het voor Gall & Gall mogelijk om het aankoopgedrag van klanten te analyseren en haar website, apps, communicatie, en de getoonde aanbiedingen en advertenties nog relevanter en persoonlijker te maken.
 
Welke gegevens verwerken wij hiervoor?
Wij verwerken hiervoor gegevens zoals het IP-adres van je computer, smartphone of ander apparaat, de unieke identifiers van op deze apparaten geplaatste cookies, de bezochte web pagina's, de internetbrowser waarmee je surft, de duur van een bezoek/sessie, vorige/volgende bezochte sites, je gebruik van de web- of app-pagina’s (zoals product interacties, zoekopdrachten, promotie interacties en stappen in de bestelflow), en transactie data (ook offline transacties als je een klantenkaart hebt gekoppeld).

Hoe lang bewaren wij je gegevens hiervoor? 
Wij bewaren deze gegevens voor dit doel niet langer dan 27 maanden. Je kan je toestemming voor het plaatsen van cookies zelf beheren via je accountinstellingen, appinstellingen of je browserinstellingen. Ook kan je je toestemming voor het ontvangen van persoonlijke aanbiedingen beheren via je accountinstellingen. Als je meer wilt weten wat er gebeurt als je je kaartnummer geeft, lees dan paragraaf 2.2.2. 

2.2.2 MIJN GALL & GALL (PREMIUM) ACCOUNT
Je Mijn Gall & Gall account kun je aanmaken via de Gall & Gall website of app. Wanneer je de website bezoekt, verwerken we bepaalde technische gegevens van je. Lees meer hierover in paragraaf 2.2.1.

Met een Mijn Gall & Gall account kun je gebruik maken van verschillende functionaliteiten zoals het beheren van je gegevens, het maken van een favorietenlijst, het schrijven van reviews en het geven van ratings. Met je Mijn Gall & Gall account kun je verder gemakkelijk online bestellen op de website en app. Daarnaast spaar je als member van Mijn Gall & Gall punten bij aankopen in de Gall & Gall winkel door je Gall & Gall klantenkaart te scannen en bij online aankopen via de Gall & Gall website als je ingelogd bent. Deze punten worden bij je account bijgeschreven. De punten kun je vervolgens inwisselen voor kortingen en cadeaus via de Mijn Gall & Gall Store op www.gall.nl of direct in de winkel.

Wanneer je bij betaling in de Gall & Gall winkel je klantenkaart scant, dan verwerken wij de aankoopgegevens die op de kassabon staan, zoals het moment waarop de aankoop heeft plaatsgevonden, de betreffende Gall & Gall winkel, gekochte artikelen en bijbehorende bedragen, acties/verkregen kortingen, het klantenkaartnummer en wijze van betaling. Deze aankoopgegevens zijn echter niet herleidbaar tot jou als persoon, tenzij je klantenkaart is gekoppeld aan je Mijn Gall & Gall account.

Als je met een vraag of klacht contact opneemt met onze klantenservice én je klantenkaartnummer en contactgegevens opgeeft, beschikt Gall & Gall ook over je contactgegevens. Deze persoonsgegevens worden door ons in dit geval alleen voor het afhandelen van je vraag of klacht gebruikt en zijn alleen toegankelijk voor degenen binnen Gall & Gall die zich met de afhandeling daarvan bezighouden. Deze gegevens worden dus niet gebruikt voor het doen van aanbiedingen. Indien je je hebt aangemeld voor Mijn Gall & Gall op de website, registreren we je feedback bij de informatie die we hebben over je membership.

2.2.2.1 CENTRAAL BEHEER VAN JE GEGEVENS VOOR GEBRUIKSGEMAK
De gegevens die je opgeeft bij je inschrijving worden opgeslagen in Mijn Gall & Gall account. Deze gegevens kun je centraal inzien en beheren onder “Mijn Gall & Gall account”.

Om je account te kunnen aanmaken en de functionaliteiten te kunnen leveren, verwerken wij bepaalde persoonsgegevens van je, waaronder je e-mailadres, je wachtwoord en je geboortedatum. Hierdoor kun je gebruik blijven maken van je account en zorgen wij ervoor dat je veilig kunt inloggen. Dit betekent dat je alle gegevens die je online bij ons hebt opgegeven op één plek kunt inzien via Mijn Gall & Gall account op www.gall.nl of in de app onder “Mijn Gall & Gall account". Je kunt deze gegevens daar ook wijzigen en in de app in één keer wissen onder het kopje “Persoonlijke gegevens” en “Profiel en gegevens verwijderen”.

Met een Mijn Gall & Gall account kun je in je profiel onder het kopje “Mijn Gall & Gall” de volgende gegevens inzien en beheren; je adresgegevens, je aankoopgegevens, je digitale klantenkaart (Mijn Gall & Gall of Mijn Gall & Gall Premium), de geldigheidstermijn van Mijn Gall & Gall Premium, puntensaldo inzien, AirMiles klantenkaart koppelen of aanmaken en Air Miles saldo inzien.

Welke gegevens verwerken wij hiervoor?
Voor het aanmaken van je Mijn Gall & Gall account verwerken wij persoonsgegevens zoals je e-mailadres, geboortedatum, wachtwoord, online aankopen en spaarpunten. Wanneer je je klantenkaart scant bij de aankopen in de winkel, verwerken we ook je offline winkelaankopen.

Hoe lang bewaren wij je gegevens hiervoor?
Wij bewaren deze gegevens in principe voor onbepaalde tijd. Je kunt je gegevens via ‘Mijn Account’ zelf wijzigen onder het kopje “Bewerk Account”. Als je je gegevens hebt gewijzigd in je account, zorgen wij ervoor dat dit zo snel mogelijk in onze databases wordt doorgevoerd. Wil je je gehele account verwijderen, neem dan contact op met de klantenservice of doe dit via je Gall & Gall account in de app. De aankopen die je doet met je gekoppelde klantenkaart worden voor 27 maanden bij je Mijn Gall & Gall account opgeslagen.

2.2.2.2 HET MAKEN VAN EEN FAVORIETEN LIJST
Op de Gall & Gall website en app kun je producten bewaren op een favorietenlijstje door ze te markeren als favoriet. Hierdoor kun je eenvoudig producten onthouden en terugzien in je Mijn Gall & Gall account, en daarmee eenvoudig een bestelling plaatsen.

Welke gegevens verwerken wij hiervoor?
Je favoriete lijst wordt opgeslagen in je Mijn Gall & Gall account

Hoe lang bewaren wij je gegevens hiervoor?
Wij bewaren deze gegevens in principe voor onbepaalde tijd. Je kunt je favorietenlijst zelf beheren via het “Favorieten icoon” (hartje) in de hoofdnavigatie. Als je je favorietenlijst hebt verwijderd uit je account, zorgen wij ervoor dat dit zo snel mogelijk in onze databases wordt doorgevoerd.
 
2.2.2.3 HET SCHRIJVEN VAN REVIEWS EN HET GEVEN VAN RATINGS
Op basis van je aankoop via de Gall & Gall website of app, kunnen we je vragen om een review achter te laten op de website van een specifiek artikel. Dit is optioneel en je kan zelf kiezen onder welke naam je een review wil plaatsen. Indien je geen naam opgeeft in het daarvoor bestemde veld, zal de review als anoniem worden geplaatst.

Welke gegevens verwerken wij hiervoor?
Wij verwerken hiervoor de opgegeven naam die je als “afzender” hebt gekozen bij het plaatsen van de review. Daarnaast slaan wij de geschreven tekst van de geplaatste review op.

Hoe lang bewaren wij je gegevens hiervoor?
Wij bewaren deze gegevens in principe voor onbepaalde tijd. Als je de review verwijdert, zorgen wij ervoor dat dit zo snel mogelijk in onze databases en op de Gall & Gall website wordt doorgevoerd.

Waarvoor mogen wij je review gebruiken?
Door je review achter te laten op de website van Gall & Gall, geef je Gall & Gall toestemming om je review te gebruiken in onze uitingen c.q. publicaties. Het is niet toegestaan om reviews van de Gall & Gall website of app te kopiëren, te bewerken of te publiceren, of om samenvattingen of overzichten van reviews van de Gall & Gall website of app te publiceren (ook niet door middel van frame- en/of hyperlinks), zonder toestemming van Gall & Gall.

2.2.2.4 ONLINE EN OFFLINE AANKOOPGESCHIEDENIS
Op de Gall & Gall website en app kunnen we je inzicht geven in je eerdere bestellingen en/of winkel aankopen die je hebt gedaan met je gekoppelde Mijn Gall & Gall klantenkaart. Dit kan op twee manieren:

  • Als je online boodschappen bestelt, tonen we al je online bestellingen die je eerder bij ons hebt geplaatst. Deze kun je vinden onder ‘Bestelgeschiedenis’ in je Mijn Gall & Gall account.
  • Je kunt er ook voor kiezen om eerder gekochte winkelaankopen inzichtelijk te krijgen door ‘Eerder Gekocht’ functionaliteit te gebruiken. Hiermee kan je je aankopen in de fysieke winkels van de laatste maanden bekijken. Dit kan alleen van de aankopen die je in de winkel hebt gedaan met je gekoppelde Mijn Gall & Gall klantenkaart.


Welke gegevens verwerken wij hiervoor?
Wij verwerken hiervoor je laatste online bestellingen en offline bestellingen, zoals het moment waarop de aankoop heeft plaatsgevonden, de gekochte producten en hoe vaak je een bepaald product koopt.

Hoe lang bewaren wij je gegevens hiervoor?
Wij bewaren je online aankoopgegevens niet langer dan 27 maanden, waarna deze onomkeerbaar worden versleuteld. Je aankopen in de fysieke Gall & Gall winkels bewaren we voor dit doel niet langer dan 27 maanden.

2.2.2.5 PUNTEN SPAREN IN DE WINKEL EN DE WEBSHOP
Als Mijn Gall & Gall member of Mijn Gall & Gall Premium member spaar je punten bij iedere aankoop. Als je online inlogt en bestelt worden de punten automatisch toegekend aan je account. In de winkel worden je punten toegekend wanneer je bij je aankoop je klantenkaart laat scannen, of je de medewerker vraagt om je account op te zoeken.

Welke gegevens verwerken wij hiervoor?
Wij verwerken de barcode om na te gaan of je een barcode hebt die hoort bij een geldig membership. Gegevens over je aankopen met je klantenkaartbarcode in de winkel kunnen ook gebruikt worden voor het personaliseren van de website en communicatie, en het tonen van relevante aanbiedingen en advertenties doeleinden, maar alleen als je Gall & Gall hiervoor toestemming hebt gegeven.

2.2.2.6 PUNTEN VERZILVEREN VOOR KORTINGEN EN CADEAUS IN MIJN GALL & GALL STORE
Met je Mijn Gall & Gall account kun je de punten die je hebt gespaart inwisselen voor kortingen en cadeaus via de Mijn Gall & Gall Store op www.gall.nl. Ter verificatie van je membership wordt gecheckt of je Mijn Gall & Gall membership en barcode bekend zijn in ons systeem en of je puntensaldo voldoende is om in te wisselen. Wij bewaren je klantenkaart barcode zodat je dit niet bij een volgend bezoek opnieuw hoeft op te geven.

Welke gegevens verwerken wij hiervoor?
Wij verwerken de klantenkaartbarcode om na te gaan of je Mijn Gall & Gall of Mijn Gall & Gall Premium-membership geldig is.

Hoe lang bewaren wij je gegevens hiervoor?
Wij bewaren je klantenkaartbarcode in principe voor onbepaalde tijd zodat je altijd je kaart kunt gebruiken om punten te sparen als je gebruik maakt van je klantenkaart barcode. Als je je klantenkaartbarcode opgeeft in je Mijn Gall & Gall account dan wordt je klantenkaartbarcode opgeslagen binnen je Mijn Gall & Gall account. Onze klantenservice kan je helpen als je om welke reden dan ook je je klantenkaartbarcode wilt verwijderen uit je Mijn Gall & Gall account. Als je je klantenkaartbarcode hebt laten verwijderen uit je Mijn Gall & Gall account, zorgen wij ervoor dat dit binnen vier weken in onze databases wordt doorgevoerd.

2.2.2.7 ONDERZOEK NAAR TRENDS IN AANKOOPGEDRAG VAN ONZE KLANTEN
Gall & Gall voert onderzoek uit naar het aankoopgedrag van klanten door middel van statistische analyses. De informatie die wij uit deze analyses halen, gebruiken wij om onze huidige producten en diensten te evalueren en het assortiment, de locatie en inrichting van onze winkels, het winkelassortiment en marketing aan te passen aan nieuwe ontwikkelingen. De analyses worden uitgevoerd door geautoriseerde medewerkers die uitsluitend toegang hebben tot de winkel aankoopgegevens en/of je online zoek- en klikgedrag en geen toegang hebben tot de klantenkaartnummers en eventueel andere geregistreerde gegevens van klanten. De onderzoeksresultaten worden uitsluitend op geaggregeerde basis gerapporteerd. Dit betekent dat de resultaten op geen enkele wijze tot individuele klanten zijn te herleiden.
Gall & Gall wil van tijd tot tijd onderzoeken of een eventuele verdere samenwerking met een andere partij effectief is en wil daarvoor statistische inzichten verzamelen. 
Hierbij worden klantgegevens en informatie over koopgedrag tussen partijen op een privacy vriendelijke wijze gedeeld. Deze geaggregeerde statistische inzichten zijn niet herleidbaar naar individuele klanten en worden op geen enkele wijze toegevoegd aan de informatie die Gall & Gall over klanten bewaart. Wij voeren deze statistische analyses uit op basis van ons gerechtvaardigd belang om te onderzoeken op welke wijze wij ons winkelaanbod en diensten zo goed mogelijk op de wensen en behoeften van onze klanten af kunnen stemmen door samenwerkingen met andere partijen.

Welke gegevens verwerken wij hiervoor?
Wij verwerken hiervoor een uniek kenmerk toegekend aan je membership en de aankoopgegevens, zoals het moment waarop de aankoop heeft plaatsgevonden, de betreffende Gall & Gall winkel of de webshop, de gekochte artikelen en de bijbehorende bedragen, de acties/verkregen kortingen, wijze van betaling en hoe vaak een bepaald product is gekocht.

Hoe lang bewaren wij je gegevens hiervoor?
Wij bewaren je aankoopgegevens 27 maanden. Hierna worden deze onomkeerbaar versleuteld en kunnen we je aankoopgegevens niet meer herleiden tot je Mijn Gall & Gall barcode en eventueel andere bij ons geregistreerde gegevens.

2.2.2.8 BLOKKERING VAN EEN MIJN GALL & GALL ACCOUNT
Gall & Gall controleert online en offline aankopen en het inwisselen van spaarpunten of AirMiles. Dit doen we om vroegtijdig afwijkingen of problemen te signaleren in ons gerechtvaardigd belang om fraude en/of misbruik tegen te gaan. In uitzonderlijke gevallen kunnen wij je Mijn Gall & Gall account blokkeren.
Dit kan onder meer indien: 

  • Je herhaaldelijk en ten onrechte betwist dat bepaalde online bestelde producten niet zijn afgeleverd; 
  • Bij aflevering van de bestelde producten blijkt dat je jonger dan 18 jaar bent;
  • We vermoeden dat je online producten bestelt voor wederverkoop aan derden; 
  • We vermoeden dat je misbruik maakt van je Mijn Gall & Gall account.

Indien je Mijn Gall & Gall account op grond van één van de bovenstaande redenen door ons wordt geblokkeerd, kun je niet meer inloggen op de website. Wanneer je Mijn Gall & Gall account wordt geblokkeerd, zullen wij je hiervan per e-mail naar het door jou opgegeven e-mailadres op de hoogte stellen. Je kan altijd contact opnemen met de Gall & Gall Klantenservice voor vragen.

2.2.3 ONLINE BESTELLEN
Online bestellen is mogelijk via de Gall & Gall website en app. Wanneer je de Gall & Gall website bezoekt, verwerken we bepaalde noodzakelijke gegevens van je. Lees meer hierover in paragraaf 2.2.1.

Als je online een bestelling wilt plaatsen, kun je dat doen zonder een account aan te maken of door middel van het aanmaken van een Mijn Gall & Gall account. Voor het Mijn Gall & Gall account verwerken we onder meer je inloggegevens. Lees meer hierover in paragraaf 2.2.2 "Mijn Gall & Gall account".

2.2.3.1 ONLINE BESTELLEN ZONDER ACCOUNT
Via de Gall & Gall website kun je snel en eenvoudig bestellingen plaatsen en laten thuisbezorgen of ophalen bij een Gall & Gall winkel (uitgezonderd Gall & Gall Gemak). Het plaatsen van een bestelling kan zonder een Mijn Gall & Gall account op de Gall & Gall website, nog niet in de Gall & Gall app.

Welke gegevens verwerken wij hiervoor?
Voor online bestellen zonder een Mijn Gall & Gall account verwerken wij je e-mailadres en telefoonnummer (om je bestelling te bevestigen en met je te kunnen communiceren over je bestelling - zoals het tijdstip van aflevering, de inhoud van je bestelling of de bereikbaarheid en beschikbaarheid van een pick-up point) en je geboortedatum (om te kunnen controleren of je oud genoeg bent om alcohol te bestellen). 

Om je bestellingen te kunnen afleveren, verwerken wij de volgende gegevens: de geplaatste bestelling en de instructies die je aan ons geeft voor aflevering, betaling en (verzilverde) kortingscodes, ontvangen korting, en het gekozen afleveradres. De gegevens over je online aankopen worden gebruikt voor het personaliseren van de website en communicatie, en het tonen van relevante aanbiedingen en advertenties als je cookies hebt geaccepteerd. Lees meer hierover in paragraaf 2.2.1.
 
Hoe lang bewaren wij je gegevens hiervoor? 
Wij bewaren je online aankoopgegevens niet langer dan 27 maanden, waarna deze onomkeerbaar worden versleuteld.

2.2.3.2 ONLINE BESTELLEN MET EEN MIJN GALL & GALL ACCOUNT
Via de Gall & Gall website en app kun je snel en eenvoudig bestellingen plaatsen en laten thuisbezorgen of ophalen bij een Gall & Gall winkel (uitgezonderd Gall & Gall Gemak). Het plaatsen van een bestelling kan met of zonder een Mijn Gall & Gall account.

Welke gegevens verwerken wij hiervoor?
Voor online bestellen met een Mijn Gall & Gall account verwerken wij je e-mailadres en telefoonnummer (om je bestelling te bevestigen en met je te kunnen communiceren over je bestelling - zoals het tijdstip van aflevering, de inhoud van je bestelling of de bereikbaarheid en beschikbaarheid van een Gall & Gall winkel) en je geboortedatum (om te kunnen controleren of je oud genoeg bent om alcohol te bestellen). Om je bestellingen te kunnen afleveren, verwerken wij de volgende gegevens: de geplaatste bestelling en de instructies die je aan ons geeft voor aflevering, betaling en (verzilverde) kortingscodes, ontvangen korting, en het afleveradres.

Daarnaast verwerken we je kaartnummer, zodat we de punten van je bestelling kunnen bijschrijven op je account. En wanneer je een Air Miles kaart hebt gekoppeld, verwerken wij ook het Air Miles kaartnummer zodat wij de Air Miles kunnen bijschrijven, controleren en inwisselen.

Je online bestellingen worden opgeslagen in de bestelgeschiedenis van je Mijn Gall & Gall account. De gegevens over je online aankopen worden gebruikt voor het personaliseren van de website en communicatie, en het tonen van relevante aanbiedingen en advertenties als je cookies hebt geaccepteerd. Lees meer hierover in paragraaf 2.2.1.

Hoe lang bewaren wij je gegevens hiervoor? 
Wij bewaren je online aankoopgegevens niet langer dan 27 maanden, waarna deze onomkeerbaar worden versleuteld.
 
2.2.3.3 ONLINE BESTELLEN MET EEN MIJN GALL & GALL PREMIUM ACCOUNT 
Wanneer je online bestelt met Mijn Gall & Gall Premium is het van belang dat jouw Premium klantenkaart is gekoppeld aan jouw Mijn Gall & Gall account. Wanneer je online Premium member bent geworden gebeurt dit automatisch. Wanneer je in de winkel Premium member bent geworden dien je jouw Premium klantenkaart te koppelen aan je Mijn Gall & Gall account. Dit doe je door in te loggen met je bestaande Mijn Gall & Gall account en in je profiel je kaart te koppelen. Indien je nog geen account hebt, kun deze eenvoudig aanmaken en bij de registratie.

Wanneer je bent ingelogd en online bestelt, dan controleren wij de geldigheid van je Premium membership en wanneer deze geldig is wordt de Premiumkorting direct verrekend. Daarnaast spaar je automatisch punten. Wanneer je ook een Air Miles kaart hebt gekoppeld aan je account spaar je als Premium member dubbele Air Miles en worden deze direct bijgeschreven. Je naam en adresgegevens worden uitsluitend gebruikt voor het afhandelen van je bestelling en zijn

Welke gegevens verwerken wij hiervoor? 
Voor online bestellen met een Mijn Gall & Gall account verwerken wij je e-mailadres en telefoonnummer (om je bestelling te bevestigen en met je te kunnen communiceren over je bestelling - zoals het tijdstip van aflevering, de inhoud van je bestelling of de bereikbaarheid en beschikbaarheid van een Gall & Gall winkel) en je geboortedatum (om te kunnen controleren of je oud genoeg bent om alcohol te bestellen). Om je bestellingen te kunnen afleveren, verwerken wij de volgende gegevens: de geplaatste bestelling en de instructies die je aan ons geeft voor aflevering, betaling en (verzilverde) kortingscodes, ontvangen korting, en het afleveradres.

Daarnaast verwerken we je kaartnummer, zodat we de punten van je bestelling kunnen bijschrijven op je account. En wanneer je een Air Miles kaart hebt gekoppeld, verwerken wij ook het Air Miles kaartnummer zodat wij de Air Miles kunnen bijschrijven, controleren en inwisselen.

Je online bestellingen worden opgeslagen in de bestelgeschiedenis van je Mijn Gall & Gall account. De gegevens over je online aankopen worden gebruikt voor het personaliseren van de website en communicatie, en het tonen van relevante aanbiedingen en advertenties als je cookies hebt geaccepteerd. Lees meer hierover in paragraaf 2.2.1.

Hoe lang bewaren wij je gegevens hiervoor? 
Wij bewaren je online aankoopgegevens niet langer dan 27 maanden, waarna deze onomkeerbaar worden versleuteld.

2.2.3.4. ONLINE BESTELLEN VAN GALL & GALL-ASSORTIMENT BIJ ALBERT HEIJN
Het assortiment van Gall & Gall is ook te koop op andere websites. Gall & Gall biedt haar producten aan via www.ah.nl. Albert Heijn is de verantwoordelijke voor de verwerking van je gegevens, bijvoorbeeld voor het account dat je op die website hebt. Je kunt in het privacybeleid van Albert Heijn lezen hoe zij met je persoonsgegevens omgaan. 

Welke gegevens gebruiken we hiervoor?
Gall & Gall ontvangt hiervan geen persoonsgegevens. De aflevering van de producten worden volledig door Albert Heijn uitgevoerd.

2.2.4 MIJN GALL & GALL PREMIUM
Gall & Gall heeft een betaald loyaliteitsprogramma, Mijn Gall & Gall Premium. Wij leggen je hieronder uit wat dat betekent.

2.2.4.1 MIJN GALL & GALL PREMIUM
Je kunt er ook voor kiezen om naast de vertrouwde kortingen en nieuwsberichten nóg meer voordeel te ontvangen. Dat doe je door Mijn Gall & Gall Premium te activeren. 

Als Mijn Gall & Gall Premium-member verwerken we een aantal gegevens van je. We beschrijven hier beknopt welke dat zijn en hoe we ze gebruiken.

  • Als Premium-member heb of ontvang je een klantenkaart barcode. Hiermee kan je met korting winkelen in de Gall & Gall winkels, lees meer hierover in paragraaf 2.1.
  • Mijn Gall & Gall Premium kan je kopen in de winkel of online op www.gall.nl. Je profiteert dan meteen van premium kortingen, maar dan kan je geen punten of Air Miles sparen en inwisselen.

Als je ervoor kiest om je Mijn Gall & Gall Premium klantenkaart te koppelen aan je Mijn Gall & Gall account, kan je profiteren van premium kortingen en spaar je automatisch voor punten en Air Miles bij je aankopen als je je klantenkaart scant. Lees hier meer over in paragraaf 2.2.2.

Wanneer je Mijn Gall & Gall Premium is gekoppeld aan je Mijn Gall & Gall account en je hiervoor specifiek toestemming hebt gegeven, gebruiken we je gegevens, instellingen en aankopen voor specifiek op jou afgestemde Premium Deals, bedankjes, verjaardag verrassingen, acties en relevante informatie.
Als je Mijn Gall & Gall Premium activeert gebruiken we jouw gegevens voor persoonlijke aanbiedingen, acties en relevante informatie die goed aansluiten bij je voorkeuren wanneer jij hier expliciet toestemming toe hebt gegeven. Aanbiedingen kunnen bijvoorbeeld zijn:

  • Extra kortingen op producten die je vaak koopt. Of op producten waarvan we denken dat ze je zullen aanspreken. Bijvoorbeeld omdat je in het verleden vergelijkbare producten hebt gekocht of omdat andere klanten vergelijkbare producten kochten.
  • Speciaal door Gall & Gall geselecteerde aanbiedingen of kortingen op producten namens onze partners, waarvan wij denken dat ze je zullen aanspreken op basis van producten die je eerder hebt gekocht bij Gall & Gall, of op basis van je profiel of voorkeuren. Wij geven hiervoor geen gegevens over jou door aan onze partners.
  • Bijzondere voordeeltjes zoals korting op bezorgkosten bij online bestellen, uitnodigingen voor wijnproeverijen, toegang tot sample producten, deelname aan speciaal voor jou geselecteerde winacties, of Air Miles Deals in je favoriete Gall & Gall winkel en informatie over producten die je vaak koopt.
  • Verder word je ook geattendeerd indien producten die je vaak koopt in de landelijke aanbieding zijn.


Welke gegevens verwerken wij hiervoor?
Naast de gegevens die je opgeeft in het inschrijvingsformulier analyseren wij voor het doen van de persoonlijke aanbiedingen welke producten je vaak bij ons koopt, informatie over de producten die je bij ons koopt, het bedrag dat je per keer besteedt bij Gall & Gall, in welke winkel en via welke kanalen je je aankopen doet, van welke aanbiedingen je gebruik maakt, wat je in onze e-mail nieuwsbrief aanklikt en je websitebezoekgegevens.

Hoe lang bewaren wij je gegevens hiervoor?
We analyseren deze gegevens vanaf het moment dat je ons hier toestemming voor geeft, en over een periode van maximaal 27 maanden. Hierna worden de gegevens onomkeerbaar versleuteld zodat ze niet meer herleidbaar zijn naar natuurlijke personen.

Je kunt je deelname aan Mijn Gall & Gall Premium op elk moment stopzetten door contact op te nemen met de Gall & Gall klantenservice. Wij zullen dan alle gegevens die je bij je inschrijving voor Mijn Gall & Gall Premium hebt opgegeven, verwijderen en deze gegevens niet meer analyseren, tenzij we deze gegevens nog nodig hebben voor het leveren van een extra Service waar je nog voor bent aangemeld.

Je kunt je inschrijving voor Mijn Gall & Gall Premium op onderdelen aanpassen aan je voorkeuren op www.gall.nl/accounts. Zo kun je aangeven geen persoonlijke aanbiedingen te willen ontvangen en de Gall & Gall nieuwsbrieven met de algemene aanbiedingen.

2.2.4.2 ALS JE EEN VOUCHER KOOPT VOOR MIJN GALL & GALL PREMIUM VIA ALBERT HEIJN PREMIUM, KAN JE TOESTEMMING GEVEN VOOR HET UITWISSELEN VAN INFORMATIE TUSSEN ALBERT HEIJN GALL & GALL
Wij willen graag onze websites, apps en communicatie-uitingen zo relevant mogelijk voor jou maken en jou zo relevant mogelijke aanbiedingen doen. Gall & Gall kan daarom met Albert Heijn B.V. onderling informatie uitwisselen, maar wij willen dit alleen als jij dit ook wilt. Daarom, als je een Albert Heijn Premium-klant bent en een voucher voor Mijn Gall & Gall Premium koopt, kun je ervoor kiezen om deze bedrijven onderling informatie uit te laten wisselen over je koopgedrag. Gall & Gall en Albert Heijn gebruiken de informatie over je aankopen dan om jou relevante inhoud te tonen in onze eigen communicatie uitingen, website en apps, en jou (persoonlijke) aanbiedingen te doen gerelateerd aan de producten die je hebt gekocht. Ieder bedrijf bepaalt zelf welke aanbiedingen je krijgt op basis van de ontvangen informatie en de informatie die het zelf al over jou beschikbaar heeft.

Deze toestemming beïnvloedt je andere toestemmingen voor de loyaliteitsprogramma’s of instellingen voor gepersonaliseerde marketing niet. Als je dus geen gebruik maakt van gepersonaliseerde diensten zoals Mijn Gall & Gall, Mijn Gall & Gall Premium en het Persoonlijke Bonusprogramma of geen toestemming hebt gegeven voor op je toegespitste advertenties op basis van cookie-informatie, wijzigt het geven van toestemming voor het uitwisselen van informatie deze keuzes en instellingen dus niet. Je kunt deze toestemming altijd weer intrekken in je Albert Heijn-profiel, en je kunt je altijd direct tot Gall & Gall en Albert Heijn wenden om inzage in en correctie of verwijdering van je gegevens te verzoeken. 

Wat houdt dit doel in?
Wij kunnen onze communicatie en aanbiedingen verder personaliseren als we informatie ontvangen over welke producten jij hebt gekocht bij een van onze zusterbedrijven. Je kunt er als AH Premiumklant daarom voor kiezen om bij het bestellen van een voucher voor Mijn Gall & Gall Premium om ons toestemming te geven voor het onderling uitwisselen van informatie over de door jou gekochte producten. Wij vinden het belangrijk dat jij controle hebt en houdt over hoe je data wordt gebruikt. 

Gall & Gall en Albert Heijn bepalen vervolgens zelfstandig op basis van de bij hen beschikbare informatie over jou, welke aanbiedingen en communicatie voor jou het meest relevant is. Deze personalisatie kan bijvoorbeeld op verschillende manieren gebeuren: 

  • Het is mogelijk dat we zien dat je bij een ander bedrijf een product hebt gekocht, waardoor we denken dat wij een product voor jou hebben wat een mooie aanvulling zou zijn. Als je bijvoorbeeld bij Gall & Gall een fles gin hebt gekocht, kan Albert Heijn jou een Persoonlijke Aanbieding doen voor tonic voor een mooie cocktail;
  • We zien dat je Bezorgbundel of Mijn Gall & Gall Premium-membership binnenkort afloopt, of dat je je gekochte voucher nog niet hebt ingewisseld. We kunnen je dan een herinnering sturen zodat je niet vergeet hier gebruik van te maken;
  • Je koopt bepaalde producten bij Albert Heijn of Gall & Gall, waardoor we een betere inschatting kunnen maken in welk segment we jou moeten plaatsen. 


Welke gegevens gebruiken we hiervoor?
Als je Gall & Gall en Albert Heijn toestemming geeft om informatie over je koopgedrag uit te wisselen, zorgen we ervoor dat we dit alleen doen als we zeker weten dat jij dezelfde persoon bent. We verifiëren daarom of jij op dezelfde manier in onze systemen staat. We gebruiken hiervoor het e-mailadres waarmee je je geregistreerd hebt bij beide partijen, en de vouchercode die je gekocht hebt met je AH Premiumaccount. We wisselen geen informatie uit als de gegevens in de systemen niet overeenkomen. Zodra we zeker zijn dat het dezelfde persoon is, sturen we de door jou bij Gall & Gall gekochte producten naar Albert Heijn, en ontvangen wij van Albert Heijn de daar gekochte producten. Dit kunnen ook producten zijn die je hebt gekocht voordat je toestemming gaf, maar nooit langer terug dan de bewaartermijn die we voor uit te wisselen aankoopgegevens hanteren. We vermelden daarbij op welk moment en waar de producten zijn gekocht.

Hoe lang bewaren we je gegevens hiervoor?
We hanteren dezelfde bewaartermijn voor aankoopgegevens die we hebben uitgewisseld bij Albert Heijn en Gall & Gall, zodat hier geen onduidelijkheid over is en je gegevens niet opeens langer bewaard worden: we bewaren gegevens niet langer dan 27 maanden na het moment van aankoop, waarna deze onomkeerbaar worden versleuteld.

2.2.5 GALL & GALL SMAAKPROFIELEN
Je kunt in de Gall & Gall webshop een Gall & Gall smaakprofiel aanmaken. Met je persoonlijke smaakprofiel kun je altijd de perfecte fles vinden. We adviseren de fles waarvan wij denken dat jij die lekker vindt. Wij leggen je hieronder uit hoe je smaakprofielen kunt gebruiken.

2.2.5.1 JE SMAAKPROFIEL
Gall & Gall wil jou graag helpen om erachter te komen welke wijnen je lekker vindt. In de Gall & Gall webshop kun je daarom een smaakprofiel aanmaken door een korte vragenlijst van 13 vragen te beantwoorden. Dit smaakprofiel helpt ons jou wijnen aan te raden op basis van je voorkeur voor zuur, suiker, intensiteit, tannine en verfijning in een wijn. Daarnaast bepalen we welk smaaktype je bent: houd je meer van frisse witte wijn of juist meer van soepel? En wat vind je lekker in een rode wijn? Grip en structuur bij een stevige wijn waarin je tannine proeft, of liever sappig of fruitig? Met je persoonlijke smaakprofiel kun je steeds weer andere wijnen proberen en nieuwe favorieten ontdekken. Bovendien kunnen wij je, doordat wij je smaakprofiel kennen, nog beter advies geven.

Je kunt je smaakprofiel opslaan in je Mijn Gall & Gall account. Als je nog geen Mijn Gall & Gall account hebt, kun je dit aanmaken bij het opslaan van je smaakprofiel. Door je smaakprofiel op te slaan, geef je toestemming aan Gall & Gall om je gegevens, zoals persoonsgegevens en aankoopgedrag, te analyseren en jou persoonlijke en relevante aanbiedingen te doen die passen bij je profiel. Wij kunnen dan ook onze nieuwsbrieven en e-mails voor jou personaliseren.
Lees hieronder meer over hoe we onze diensten en communicatie op basis van je smaakprofiel kunnen personaliseren.

2.2.5.2 PERSONALISERING OP BASIS VAN JE SMAAKPROFIEL
Met Gall & Gall smaakprofielen profiteer je van nog beter en persoonlijk advies en kunnen we jou aanbiedingen doen die passen bij je smaakprofiel. Het aanmaken van een smaakprofiel kan op www.gall.nl/smaakprofielen/ door een aantal vragen over je smaak te beantwoorden. Dit smaakprofiel kunnen we vervolgens verbeteren met aanvullende informatie die we van jou krijgen, zoals aankoopgegevens, gedrag op de website, en de ratings van flessen die we van jou ontvangen.

Op www.gall.nl/accounts/ vind je ook je digitale kaart met nummer. Wanneer je bij het betalen in een winkel van Gall & Gall je digitale kaart laat scannen, dan slaan wij de aankoopgegevens die op de kassabon staan op in je profiel, zoals het moment waarop de aankoop heeft plaatsgevonden, de betreffende Gall & Gall winkel, gekochte artikelen en bijbehorende bedragen, acties/verkregen kortingen, het klantenkaartnummer en wijze van betaling. We voegen ook de technische gegevens over je gebruik van de website van Gall & Gall toe aan je smaakprofiel (lees meer over de gegevens die worden verzameld bij gebruik van de Gall & Gall website in paragraaf 2.2.1 “Gall & Gall website en app”), waaronder de websites die jij bezoekt, de flessen die je koopt, en de ratings die je geeft. De verzamelde informatie gebruiken we om onze diensten en communicatie naar jou te personaliseren.

Dit houdt in dat we jou in een Gall & Gall winkel en in de Gall & Gall webshop flessen kunnen aanraden die bij je smaakprofiel passen. We zullen onze communicatie ook personaliseren, zoals in onze nieuwsbrieven en direct marketing, zodat we je aanbiedingen doen die bij je profiel passen. We personaliseren onze online diensten en communicatie dan dus speciaal voor jou, en laten bepaalde producten of informatie juist achterwege als we denken dat deze voor jou niet relevant is.

Welke gegevens gebruiken we hiervoor?
De antwoorden op de vragenlijst met 13 vragen geven een score van je smaak op 5 elementen. Met de score op deze 5 elementen kunnen we met een eerste analyse je smaakprofiel opstellen. Je kunt je smaakprofiel verder opbouwen met aanvullende gegevens door deze op te slaan in je Gall & Gall account, waarbij we ook je e-mailadres en toestemming om je profielgegevens te mogen analyseren opslaan. Als je nog geen account hebt op www.gall.nl creëer je met het opslaan van je profiel een nieuw account. Hiervoor slaan we ook je persoonlijke smaakprofiel op (lees meer over het Mijn Gall & Gall account in paragraaf 2.2.2).

Gall & Gall kan aanvullende gegevens voor je toevoegen aan je account als je iets koopt in de Gall & Gall webshop of in een Gall & Gall winkel, of als je gebruik maakt van de Gall & Gall website. Als je iets koopt in de Gall & Gall webshop of met je klantenkaart in een Gall & Gall winkel, dan worden deze gegevens toegevoegd aan het profiel. Deze gegevens geven ons de mogelijkheid beter te analyseren welke flessen goed passen bij je smaakprofiel. Je kunt een fles die we adviseren op basis van je profiel een rating meegeven. Vond je de geadviseerde wijn lekker? Of past het toch niet? Laat het dan weten door de fles te raten. We slaan deze informatie op om een nog beter en persoonlijker advies te kunnen geven.

Hoelang bewaren we je gegevens hiervoor?
Wij bewaren je smaakprofiel in principe voor onbepaalde tijd, en passen dit doorlopend aan als we nieuwe gegevens van jou ontvangen. De gegevens die we gebruiken om je smaakprofiel op te bouwen, bewaren we echter niet langer dan dat ze invloed hebben op je profiel. We bewaren de antwoorden op je initiële vragenlijst en je aankoopgegevens daarom maximaal 27 maanden. Je ratings van flessen blijven invloed houden, waardoor deze in principe wel onbeperkt bewaard blijven. Je kunt te allen tijde je smaakprofiel wissen door een nieuw smaakprofiel aan te maken en opnieuw op te bouwen, of de personalisering stopzetten bij je voorkeuren op www.gall.nl/accounts/.

2.2.5.3 JE PERSOONLIJKE SMAAKPROFIEL VERWIJDEREN
Je kunt je smaakprofielen op elk moment verwijderen door contact op te nemen met Gall & Gall klantenservice. Wij zullen dan alle gegevens die je bij het aanmaken van het profiel hebt opgegeven, verwijderen en deze gegevens niet meer analyseren, tenzij we deze gegevens nog nodig hebben voor het leveren van een extra Service waar je nog voor bent aangemeld.

2.2.6 ELEKTRONISCHE NIEUWSBRIEF, INFORMATIE EN AANBIEDINGEN 
Je kan je aanmelden voor het ontvangen van onze elektronische nieuwsbrief met onze aanbiedingen en algemene informatie over bijvoorbeeld onze winkels, het klantenpanel en promotionele acties.
Afhankelijk van waarvoor je je hebt aangemeld, verwerken we (optioneel) ook nog andere gegevens van je.

2.2.6.1 OM JE ONZE NIEUWSBRIEF, INFORMATIE EN AANBIEDINGEN TOE TE STUREN
Wij verwerken je gegevens om je onze nieuwsbrief, informatie en aanbiedingen toe te sturen. Indien je deze nieuwsbrief, informatie en aanbiedingen niet meer wenst te ontvangen dan kun je je op elk moment uitschrijven via de Gall & Gall website, app en vanuit de afmeldlink onderaan iedere nieuwsbrief.

Welke gegevens verwerken wij hiervoor? 
Voor het versturen en persoonlijk adresseren van onze nieuwsbrief, informatie en aanbiedingen verwerken wij je inschrijving op de nieuwsbrief en de door jou opgegeven contactgegevens zoals je e-mailadres en naam.

Hoe lang bewaren wij je gegevens hiervoor? 
Wij bewaren je inschrijving en je contactgegevens in principe voor onbepaalde tijd totdat je aangeeft dat je onze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen. In dat geval registreren we wel nog dat je je hebt afgemeld.

2.2.6.2 OM ONDERZOEK TE DOEN NAAR DE EFFECTIVITEIT VAN ONZE NIEUWSBRIEF EN MARKETING
Op basis van geplaatste cookies - afhankelijk van waarvoor jij toestemming hebt gegeven - voeren wij onderzoek uit naar de effectiviteit van de verstuurde nieuwsbrieven, informatie en aanbiedingen door middel van statistische analyses. De informatie die wij uit deze analyses halen, gebruiken wij om onze nieuwsbrieven en marketing te evalueren en te verbeteren. Wij gebruiken deze gegevens ook om inzichtelijk te maken hoe de verstuurde nieuwsbrieven, informatie en aanbiedingen bijdragen aan de ontwikkeling van klantsegmenten en welke bijdrage zij leveren aan de bedrijfsresultaten.

Zo kijken we bijvoorbeeld of er gereageerd wordt op de verstuurde informatie en aanbiedingen, welke producten en diensten populair zijn en hoe we ons winkelassortiment en onze marketing kunnen aanpassen aan nieuwe ontwikkelingen. De onderzoeksresultaten worden op geaggregeerde basis gerapporteerd of op geautomatiseerde wijze beoordeeld bij het opstellen van nieuwsbrieven. Dit betekent dat de resultaten ook worden gebruikt om de effectiviteit van onze nieuwsbrieven te verbeteren door deze met segmentering op basis van je open- en klikgedrag aan te passen. De geaggregeerde rapporten zijn op geen enkele wijze tot individuele klanten te herleiden. We analyseren deze inzichten in samenhang met de informatie over de effectiviteit van onze nieuwsbrief. Wij voeren deze analyses en beoordelingen uit op grond van ons gerechtvaardigd belang jou een zo goed mogelijke en relevante nieuwsbrief te sturen. We kunnen je open- en klikgedrag ook gebruiken om je mails verder te personaliseren, mits wij hiervoor je toestemming hebben. 

Welke gegevens verwerken wij hiervoor? 
We verwerken hiervoor het kenmerk en de verzenddatum van de verstuurde e-mail, het type informatie of aanbiedingen dat is verstuurd, welke versie van de nieuwsbrief, informatie of aanbiedingen is verstuurd, of er bij het versturen van de nieuwsbrief, informatie of aanbiedingen gebruik is gemaakt van een A/B test, of de nieuwsbrief is geopend, op welke link in de nieuwsbrief, informatie of aanbiedingen is geklikt en of het verzenden van een specifieke e-mail heeft bijgedragen aan de bedrijfsresultaten. Indien je ons toestemming hebt gegeven voor het verzamelen en uitlezen van cookies zullen wij ook een koppeling maken tussen de informatie die is verzameld via cookies en het gedrag op de site. Lees meer over ons gebruik van cookies in paragraaf 2.2 en 3.

Hoe lang bewaren wij je gegevens hiervoor? 
Wij bewaren de gegevens rondom verzending en de inhoud van de e-mail, nieuwsbrief, informatie of aanbiedingen maximaal 27 maanden. De geaggregeerde resultaten worden onbeperkt bewaard.

2.2.7 ALS JE MET ONS COMMUNICEERT VIA SOCIAL MEDIA
2.2.7.1 DE GALL & GALL WEBSITE DELEN VIA SOCIAL MEDIA
Indien je ervoor kiest de Gall & Gall Website te delen via social media, zoals Youtube, Facebook en/of Instagram, dan zullen je persoonsgegevens (zoals je naam en het feit dat je geïnteresseerd bent in onze producten en diensten) tevens zichtbaar worden voor alle bezoekers van je persoonlijke social mediapagina’s.

Op het gebruik van dergelijke social media websites zijn de voorwaarden (waaronder het privacybeleid) van de betreffende social media websites van toepassing. De algemene voorwaarden van Gall & Gall en dit Privacybeleid zijn niet van toepassing op het gebruik van dergelijke social media websites.

2.2.7.2 ONZE SOCIAL MEDIA PAGINA'S
Wij zijn actief op verschillende social media platforms, zoals Instagram, Youtube en Facebook. Wanneer je met ons communiceert via onze social mediapagina's (bijvoorbeeld wanneer je commentaar plaatst, media uploadt, een persoonlijke boodschap verzendt of fan van ons wordt door op de "Like" knop te klikken) kan het zijn dat wij persoonlijke informatie over je ontvangen (zoals je (gebruikers)naam, je profielfoto, je woonplaats, je e-mailadres en je geslacht). Hoe wij met je gegevens omgaan, staat beschreven in de Gall & Gall Facebook Privacyverklaring, die in aanvulling geldt op (i) dit privacybeleid en (ii) de gebruiksvoorwaarden en andere verklaringen van Facebook. Gall & Gall raadt je aan om de gebruiksvoorwaarden en andere verklaringen van Facebook zorgvuldig te lezen. Deze kunnen afwijken van het privacybeleid van Gall & Gall.
 

3. MAKEN WIJ GEBRUIK VAN COOKIES?

Lees meer over hoe wij gebruik maken van cookies in het Cookiebeleid van Gall & Gall via www.gall.nl/cookiebeleid/.
 

4. WELKE DERDEN HEBBEN TOEGANG TOT JE GEGEVENS?

Gall & Gall schakelt ook derden zoals Google, Salesforce, en DoubleClick in voor het analyseren van je gegevens en voor het uitvoeren van haar direct marketing en targeted advertisement campagnes. We zijn hiervoor eveneens overeenkomsten aangegaan om te zorgen dat de vereiste technische en organisatorische maatregelen worden getroffen om je gegevens te beschermen. Daarnaast verzamelt de Facebook pixel gegevens over je gebruik van onze website, wat het voor ons mogelijk maakt om jou gerichte advertenties op Facebook te laten zien. Je kunt hier meer over lezen in ons Cookiebeleid.
Uitsluitend indien Gall & Gall hiertoe wettelijk is verplicht, worden persoonsgegevens verstrekt aan toezichthouders, fiscale autoriteiten en opsporingsinstanties.

Gall & Gall schakelt bij de uitvoering van haar dienstverlening en andere bedrijfsactiviteiten derden in. Je moet hierbij denken aan drukkerijen en e-mail- en postverwerkers, NewCraft en PostNL, maar ook aan IT-bedrijven zoals Microsoft voor hosting en Tata Consulting Services voor onderhoud aan onze software en systemen. Voor zover deze derden bij het uitvoeren van de betreffende diensten en bedrijfsactiviteiten je gegevens verwerken, doen zij dit in de hoedanigheid van verwerker voor Gall & Gall en heeft Gall & Gall de vereiste technische en organisatorische maatregelen getroffen om te verzekeren dat je gegevens uitsluitend voor bovenstaande doeleinden worden verwerkt en goed beveiligd worden.
Gall & Gall schakelt ook derden zoals EYC, Google, Facebook, en Salesforce in voor het analyseren van de gegevens over je websitegebruik en voor het personaliseren van de website en communicatie, en het tonen van relevante aanbiedingen en advertenties. Om de effectiviteit van een advertentiecampagne inzichtelijk te maken deelt Gall & Gall geaggregeerde statistieken met de betreffende adverteerder. Gall & Gall stuurt voor deze doeleinden geen gegevens zoals naam, adres, e-mailadres, of andere direct identificerende gegevens naar deze partijen. Google, Facebook, en Salesforce kunnen persoonsgegevens van jou ontvangen door deze te verzamelen met cookies. Dit kan slechts nadat jij hier toestemming voor hebt gegeven, en deze toestemming kun je ook altijd weer intrekken op de pagina van ons cookiebeleid. In ons cookiebeleid vindt je ook meer informatie over hoe en waarom de verzameling van persoonsgegevens met cookies door ons en andere partijen wordt gedaan.
Voor het maken van afspraken met adverteerders kan Gall & Gall je gegevens ook delen met haar verwerkers, waaronder zustervennootschap Ahold European Sourcing B.V. en EYC. Deze gegevens worden niet aan de adverteerders zelf verstrekt.
Uitsluitend indien Gall & Gall hiertoe wettelijk is verplicht, ter nakoming van de overeenkomst of ter voorkoming van fraude, worden persoonsgegevens verstrekt aan toezichthouders, banken, incassobureaus, fiscale autoriteiten en opsporingsinstanties.
Een deel van de dienstverleners van Gall & Gall bevinden zich buiten de Europese Economische Ruimte. Je persoonsgegevens kunnen daarom worden doorgegeven naar ontvangers in landen buiten de Europese Economische Ruimte. Gall & Gall zal in dergelijke gevallen passende maatregelen nemen om te waarborgen dat je gegevens zo goed mogelijk worden beschermd, zoals het overeenkomen met deze ontvangers van standaardbepalingen inzake gegevensbescherming die door de Europese Commissie zijn opgesteld. Voor vragen hierover verzoeken wij je te wenden tot onze klantenservice.

5. HOE BEVEILIGEN WIJ JE GEGEVENS?

Gall & Gall gaat uiterst zorgvuldig om met je persoonsgegevens. Wij hebben verschillende technische en organisatorische maatregelen genomen om je persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of onrechtmatig gebruik. Zo beveiligen wij onze systemen en applicaties volgens relevante en moderne standaarden voor informatiebeveiliging, zoals de Standard of Good Practice for Information Security van Information Security Forum (ISF).

6. VRAGEN EN VERZOEKEN OM INZAGE, CORRECTIE EN VERWIJDERING

Via je Mijn Gall & Gall account (https://www.gall.nl/accounts/wijzigen/) kun je je persoonsgegevens inzien of wijzigen. Ook kun je daar aangeven dat je geen e-mail meer wenst te ontvangen met informatie over producten en/of aanbiedingen. Je kunt op elk moment inzage vragen in de gegevens die Gall & Gall over je verzamelt en deze laten corrigeren of verwijderen door een verzoek op te sturen naar privacy@gall.nl of naar:
·       Gall & Gall afdeling
·       Klantenservice
·       Antwoordnummer 815
·       1500 VB Zaandam.
 
Extra informatie

  • Als je een Mijn Gall & Gall klantenkaart hebt, en je hebt Mijn Gall & Gall Premium geactiveerd of een Mijn Gall & Gall account hebt aangemaakt dan vraagt Gall & Gall je om het bij ons bekende e-mailadres te gebruiken om je verzoek aan ons te richten. Vermeld daarbij de laatste vier cijfers van je klantenkaart, zodat we zeker weten dat jij het bent. Als je niet beschikt over een klantenkaart, dan vragen wij je een kopie van je rijbewijs, identiteitskaart, of paspoort mee te sturen bij je verzoek. Wij hebben dit identiteitsbewijs nodig om ervoor te zorgen dat we je gegevens niet met onbevoegden delen. We hebben hiervoor natuurlijk niet alle gegevens nodig op je identiteitsbewijs. We raden je daarom aan om je identiteitsbewijs (deels) te maskeren met de app KopieID van de overheid. Meer informatie hierover vind je op: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identiteitsfraude/vraag-en-antwoord/veilige-kopie-identiteitsbewijs
  • We vernietigen de kopie van je identiteitsbewijs zodra we je identiteit hebben geverifieerd.
  • Als je een Mijn Gall & Gall account hebt zonder dat je aanvullende gegevens aan Gall & Gall hebt verstrekt ten behoeve van het online shoppen via de Webshop, zullen we je vragen om bepaalde bij ons bekende gegevens te verstrekken (bijvoorbeeld de inlognaam van je account en je geboortedatum), zodat wij kunnen controleren of jij inderdaad degene bent aan wie de gegevens toebehoren.
  • Als je een klantenkaart hebt zonder deel te nemen aan Mijn Gall & Gall Premium kunnen we je niet altijd identificeren en kunnen we je dan ook geen inzage verlenen. We willen immers niet dat je gegevens terechtkomen bij iemand anders, bijvoorbeeld iemand die toevallig je kaart vindt.
  • Als je geen e-mail meer wenst te ontvangen met informatie over producten en/of (persoonlijke) aanbiedingen, dan kun je je eenvoudig afmelden door de afmeldlink onderaan iedere e-mail. Je kunt dat ook aangeven door een verzoek op te sturen naar het hierboven genoemde postadres of door contact op te nemen met de afdeling Gall & Gall klantenservice op telefoonnummer 088-6594200.


Indien je vragen of klachten hebt of indien je wilt reageren op dit privacybeleid, dan kun je tijdens werkdagen contact opnemen met de afdeling Gall & Gall klantenservice op telefoonnummer 088-6594200. Je kunt ook contact opnemen via het contactformulier van de Gall & Gall klantenservice via onze Website www.gall.nl/service/.
Onze functionaris gegevensbescherming is bereikbaar via privacy@gall.nl. Indien je een klacht wilt indienen over ons gebruik van je gegevens of over hoe we je verzoek hebben behandeld, heb je het recht je te richten tot de Autoriteit Persoonsgegevens. We willen je echter vragen eerst contact op te nemen met onze klantenservice via www.gall.nl/service/ of door te bellen naar telefoonnummer 088-6594200, zodat wij je zo goed mogelijk kunnen helpen.

Het product is toegevoegd aan je favorieten en is alleen beschikbaar in deze browser. Log in of registreer om je favorieten op te slaan naar je acccount.