Skip to main content

Ontdek onze merken


Hennessy

Hennessy

Cognac wordt niet gemaakt, het wordt gecreëerd… Al ruim 250 jaar streeft Hennessy ernaar om de toekomst vorm te geven. Met eaux-de-vie uit de vier beste cru’s van de regio maakt het huis harmonieuze en complexe cognacs. Met visie en verbeeldingskracht rijpt in de schemerige kelders één van de grootste voorraden eaux-de-vie ter wereld. Het resultaat varieert van een brutale VS tot een krachtige X.O en de sensuele decadentie van een Paradis. Van rappers in de US tot Aziatische jongeren en de Londonse zakenwereld – Hennessy heeft een mooie cognac voor iedere smaak en ieder moment.

Bekijk alle Hennessy Cognac

image

De missie van Hennessy

Hennessy gelooft in het overbrengen van traditie. Dat doen we met de rotsvaste overtuiging dat we pioniers moeten zijn op het gebied van milieubeheer en -bescherming. Onze verantwoordelijkheden – voor het land, de mensen die Hennessy uitzonderlijk maken, de consument – zijn diepgeworteld in de missie van het huis: “wij creëren de toekomst”. Het land heeft ons veel gegeven, het is van vitaal belang om zoveel mogelijk terug te geven.

Visie op diverse milieu initiatieven van Hennessy

  • Bottelarij Pont Neuf heeft de hoogst mogelijke milieuwaardering: HQE Exceptionnal, onder meer voor hergebruik van water, landschapsintegratie en energiebesparing.
  • Hennessy is betrokken bij een onderzoeksproject om houtziekten te bestrijden en bij andere onderzoeken van het BNIC en de INRA Bordeaux Sciences Agro.
  • Hennessy past agro-bosbeheer toe in haar wijnbouw en investeert in een internationaal bosvernieuwingsprogramma.
  • Gezamenlijke ontwikkeling met Naïo Technologies van een robot om de wijngaarden te wieden.

Hennessy dé wereldwijde partner van de NBA
Een historisch nieuw partnerschap breidt zich uit tussen twee ware iconen: Hennessy en de National Basketball Association (NBA).
Hennessy is verheugd om de wereldwijde partnerschap tussen Hennessy en de National Basketball Association (NBA) naar ongekende hoogtes te brengen.Hennessy wordt uitgeroepen als de ""Official Spirit of the NBA"".

De NBA en Hennessy hebben veel gemeen. De NBA is meer dan basketbal en Hennessy is meer dan cognac. Beide vertegenwoordigen wereldwijde gemeenschappen en de samenwerking stelt in staat om spel en cultuur samen te brengen en fans over de hele wereld te verenigen. Hennessy en NBA delen dezelfde kernwaarden: integriteit, teamwork, respect en innovatie.

Om deze samenwerking te eren, brengt Hennessy jaarlijks een NBA limited edition uit. Deze limited edition is beschikbaar bij Gall & Gall!

image

Certificering

Hennessy is trots op haar officiële certificaten (ISO 14001, 22000 en 45001, Cognac & High Environmental Value), de beloning voor vooruitstrevende innovaties en excellente prestaties. Wij helpen onze wijnboeren om in 2025 ook de Cognac-certificatie te behalen.

Het product is toegevoegd aan je favorieten en is alleen beschikbaar in deze browser. Log in of registreer om je favorieten op te slaan naar je acccount.