- Home
- Meest gestelde vragen over bezorgen en retourneren
Vragen over bezorgen en retourneren
Bezorgen
Op de dag van levering ontvang je een mail met de geplande tijd. Je kan de track & trace link vinden in de verzendbevestiging van jouw bestelling, ook vind je deze in je bezorgbevestiging van onze vervoerder terug. Je Track & Trace link geeft je de meest up-to-date informatie over je levering.
Je kunt jouw bestelling op de volgende manieren laten leveren:
- Op je huisadres
- Op een alternatief bezorgadres. Denk aan het werkadres of het huisadres van iemand anders (ook als cadeau)
- In een Gall & Gall winkel (met uitzondering van de Gemakswinkels welke inpandig bij een AH zitten).
Het is helaas niet mogelijk om je bestelling op een Postbusnummer, op een Waddeneiland of buiten Nederland te laten leveren.
Je kan je bestelling nooit eerder laten leveren dan de gekozen afleverdag. Later zou kunnen, maar dat is afhankelijk van door wie jouw bestelling bezorgd wordt.
Via Dynalogic
Indien je de levering maximaal 7 dagen later dan de oorspronkelijke datum wilt ontvangen, kun je dit zelf regelen. Ga naar My Dynalogic. Log in met je pakketnummer en postcode en kies een nieuwe afleverdag. Op het moment dat je de verzendbevestiging van Dynalogic ontvangt, kun je hierin ook de track & trace link aanklikken om de afleverdag te wijzigen. Dit kan tot uiterlijk 23:59 de dag vóór de oorspronkelijke leverdag.
Via Postnl
Wanneer je pakket via Postnl wordt bezorgd kan je de afleverdag niet wijzigen.
Op 25 en 26 december en 1 januari worden er geen bestellingen geleverd. Je kunt wel voor kerst bestellen en op 27 december laten leveren. Hetzelfde geldt voor bestellen voor oud & nieuw voor levering op 2 januari. Zorg dus dat je op tijd bestelt om je flessen binnen te hebben voor de feestdagen.
Als je bestelt voor 20.00 uur in de avond, dan kun je kiezen voor een bezorgmoment op de volgende dag. In de drukke periode rond de feestdagen kan het helaas wel eens voorkomen dat je pakket iets langer onderweg is. Houd hier dus rekening mee met het bestellen van je flessen voor de feestdagen.
Als je voor 22:00 uur bestelt, dan wordt de bestelling de volgende dag (maandag tot en met zaterdag) geleverd tussen 8:00 en 22:00 uur. Het is mogelijk om een afleverdag tot 14 dagen vooruit te plannen. Daarnaast kan je ervoor kiezen om jouw bestelling binnen een tijdvak te laten leveren, de kosten hiervoor staan naast het tijdvak benoemd. Heb je alleen een Premium kaart besteld? Deze wordt digitaal aan jouw account gekoppeld. Je ontvangt een mail met het kaartnummer zodat je deze kan opslaan in een kaart-app als Stocard. Er wordt geen fysieke kaart opgestuurd. Een digitale cadeaukaart ontvang je binnen een paar minuten na het plaatsen van de bestelling in jouw mail.
Jouw bestelling zal in principe 2x worden aangeboden. Alléén PostNL biedt de bestelling maar 1x aan op het opgegeven adres, daarna zal het bij een PostNL punt in de buurt worden afgeleverd.
Er zijn verschillende opties:
- Bezorgen in de winkel en daar ophalen. Hiervoor worden geen kosten in rekening gebracht.
- Kiezen voor 'thuis laten bezorgen' tussen 8.00 en 22.00 uur. De bezorgkosten zijn dan €4,95 en bij een bestelling boven de €55,- wordt deze gratis bezorgd.
- Kiezen voor een tijdvak tussen 8.00 en 12.00 uur, tussen 12.00 en 18.00 uur of tussen 18:00 en 22:00 uur? Dan betaal je extra kosten bovenop de €4,95. Als je bestelling boven €55,- is, vervallen de €4,95 verzendkosten, maar de extra kosten komen wel voor jouw rekening. De extra kosten voor een tijdvak staan naast het betreffende tijdsvak vermeld.
Uiteraard! Dat mag zolang dit op hetzelfde adres is. Hierbij is het wel verplicht dat de ontvanger ouder dan 18 jaar is en zich kan legitimeren. In de winkel moet de ontvanger het ordernummer en de naam van de besteller doorgeven.
Op dit moment worden onze bestellingen door 3 verschillende bedrijven bezorgd. Dynalogic, Peddler en PostNL. Wij hebben geen invloed op welk bedrijf jouw bestelling gaat leveren.
Het is wettelijk niet toegestaan om jouw bestelling ergens anders te leveren dan op het door jou opgegeven adres. De bezorger mag jouw bestelling dan ook niet bij de buren afleveren. Daarnaast moet er altijd gelegitimeerd worden voor ontvangst, de bezorger mag de bestelling dan ook niet achterlaten bij jouw huis.
Dat is natuurlijk heel vervelend. Er is iets niet goed gegaan bij het verzamelen van jouw bestelling of bij de bezorgdienst. Neem contact op met onze klantenservice en geef jouw ordernummer, en een foto of omschrijving van het verkeerd geleverde artikel en eventueel die van het verkeerd geleverde pakket door.
Het kan zijn dat je bestelling is verzonden met meerdere pakketten of dat er iets mis is gegaan. Controleer je mail op een bericht van de klantenservice. Daarnaast kan je in je Track & Trace meer informatie terugvinden.
Via Dynalogic
Klik op de Track & Trace link die je via de mail hebt ontvangen. Op de pagina klik je op het tabblad 'Overige pakketten' om de status van de andere pakketten te zien.
Via Postnl
Klik op de link die je via de mail hebt ontvangen. Op de Track & Trace pagina zie je onderaan dan meerdere pakketcodes welke je aan kan klikken.
Controleer de Track & Trace pagina of daar een reden staat waarom je bestelling nog niet geleverd is. Wij streven ernaar, wanneer voor 22:00 bestelt, jouw bestelling de eerstvolgende dag te bezorgen.
In uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat je bestelling helaas later geleverd wordt. Onze bezorgpartners leveren 95% van de pakketten op tijd, maar helaas is 5% van de pakketten vertraagd. Reden hiervoor is bijvoorbeeld dat de bezorger in de file heeft gestaan en het pakket niet meer op tijd bij jou kan afleveren.
Retourneren en ontbinden
Om je bestelling te retourneren, kun je gebruik maken van het retourformulier. Via onderstaande link kun je het retourformulier downloaden. Het is belangrijk dat je dit formulier print en invult op het formulier wat en hoeveel je retourneert omdat we op basis van deze gegevens je geld crediteren.
Wij vragen je bij het retourneren van een bestelling rekening te houden met het volgende:
- Optie 1: je stuurt de producten binnen 14 dagen na ontvangst zonder voorafgaande melding aan ons retour
- Optie 2: je brengt ons binnen 14 dagen na ontvangst op de hoogte van je retour. Vervolgens stuur je de producten retour binnen 14 dagen na die melding.
- Indien je teruggave van het volledige aankoopbedrag wenst, dan mogen de producten niet geopend of beschadigd zijn. Je bent namelijk aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten die het gevolg is van het gebruik van de producten, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Deze waardevermindering kan oplopen tot 100%.
- Gebruik (indien mogelijk) de originele verpakking en stevige verzenddoos voor jouw retourzending.
- Bewaar het verzendbewijs goed dat je op het postkantoor ontvangt.
- Gall & Gall vergoedt de kosten van de retourzending.
- Vooralsnog kun je geen artikelen in een Gall & Gall winkel retourneren of ruilen.
- LET OP: voor een snelle afwikkeling van je retour vragen wij je het ingevulde formulier(retourbevestiging) toe te voegen aan je retour pakket.
- Klik hier voor de uitgebreide retourvoorwaarden.
Stuur het pakket naar onderstaand retouradres:
Gall & Gall DC webshop retouren
Antwoordnummer 14000
2645 ZZ Delfgauw
Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen, wordt je iDeal betaling teruggestort op je rekening. Wij mogen wel wachten met terugbetaling tot wij de producten hebben teruggekregen of jij hebt aangetoond dat je de producten hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Let op:
Als je gebruikt maakt van ons antwoordnummer/retourlabel, houd er dan rekening mee dat het risico voor terugzending bij jou als consument blijft liggen. Mocht het product kwijtraken tijdens de retournering, dan is dit jouw risico. We raden je daarom aan (bij hogere orderwaarde) de verzending te verzekeren en een verzendbewijs te bewaren. .
Je hebt als consument het recht de bestelling te ontbinden binnen 30 werkdagen nadat de bestelling bij jou is bezorgd of nadat je deze hebt afgehaald. Voor terugname en ontbinding kun je contact opnemen met onze klantenservice (088-6594200). Zij bespreken met jou de vervolgstappen de wijze waarop de producten worden geretourneerd. Aan de retourname zijn mogelijk kosten verbonden.
Als je gebruik wilt maken van je recht op ontbinding kun je gebruik maken van het ontbindingsformulier, dat je hier kunt vinden. In plaats daarvan kun je ook gebruik maken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Je dient het ontbindingsformulier volledig in te vullen en met de producten die je retourneert mee te sturen / aan de bezorger af te geven op het moment van retourname. Wij vragen je om een kopie te maken van het retourformulier en te bewaren voor de eigen administratie.
Het door jouw betaalde bedrag voor de geretourneerde producten wordt zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, op jouw rekening bijgeschreven (tenzij we met jou zijn overeengekomen om op een ander moment te betalen of het te retourneren bedrag te verrekenen). Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de producten hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de producten hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Als je artikelen wilt retourneren vanwege een klacht, neem dan contact op met de Gall & Gall klantenservice en geef de retourartikelen en de klacht door. Ook wanneer je een klacht hebt over onze dienstverlening kun je contact opnemen met de Gall & Gall klantenservice. Binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht, ontvang je een inhoudelijke reactie.
Voor klachten over producten die je in een winkel hebt aangeschaft, kun je naar de desbetreffende winkel gaan.
Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Het is afhankelijk van de status van jouw bestelling of deze nog geannuleerd kan worden, je kan de bestelling eventueel ook weigeren aan de deur.
Als je een bestelling wilt annuleren, neem dan contact op met de Gall & Gall klantenservice en geef het ordernummer door. Het ordernummer vind je op de bestelbevestiging die je via de mail hebt ontvangen, of in jouw webshop-account.
Als je gebruik maakt van ons antwoordnummer is retourneren gratis via een PostNL-punt. Uiteraard kun je de producten ook via een andere vervoerder retourneren, maar dan komen de kosten van retour wel voor jouw eigen rekening.
HEB JE EEN ANDERE VRAAG? KIES EEN CATEGORIE
Contact
Kom je er niet uit? Bepaal zelf hoe je contact met ons opneemt!